Банер

Новий номер

№10(353) травень 2017



	 

	Молочна продуктивність

	купити електронну версію:

	  
Архів номерів
Передплата

Основні рубрики

 


 



Агентство Промышленных Новостей

PRосуваємо агрокомпанію

Оксана МІНАКОВА, спеціально для "АС"
В одному з минулих номерів уже розповідалося про просування агрокомпанії. Ми вже обумовили теоретичні аспекти цього процесу, сьогодні поговоримо про речі практичні - інструменти PR-менеджера і про те, як ними користуватися.

 

Програма мінімум
Грошей багато не буває. 
Їх або мало, або дуже мало.
NN
Стандартних PR-інструментів не так вже багато: написання та поширення прес-релізів, організація заходів, презентацій та майстер-класів, спонсорство, нейтралізація негативної інформації і т. д. Розглянемо найпоширенішу ситуацію, коли PR, в принципі, потрібен, але грошей на нього немає. Відразу обмовимося, що ситуація ця може розглядатися виключно як тимчасова. Якщо ваш піарбюджет дорівнює виключно ФОП менеджера з PR, то далеко ви не «заїдете». Хороший менеджер зуміє якийсь час протримаються без грошей, але постійно робити цукерочку з НЕвідповідного матеріалу, він просто не зможе, та й не цікаво це йому. Відтак, у такій ситуації ви можете і менеджера свого втратити.
 
Як же пережити тимчасові фінансові труднощі PR-відділу? «Якщо фінансові можливості компанії обмежені, основні PR-завдання вирішуються за допомогою внутрішнього PR-спеціаліста, - коментує Антон Теретишник, голова представництва Action Global Communications в Україні. - Він відповідає за щоденну роботу зі ЗМІ, підготовку та розсилку новин та прес-релізів компанії, організацію інтерв’ю з керівництвом компанії, контент-менеджмент корпоративних сторінок в соціальних медіа тощо».
 
Друг, товариш і брат
Хто друзів собі не шукає - той самому собі ворог.
Шота Руставелі
Як стверджують фахівці, тільки 30 % інформації редакції мас-медіа шукають самотужки, інші 70 % «приходять» до них самі, переважно від менеджерів зі зв’язків з громадськістю. А це означає, що з журналістами дружити дуже навіть варто. «Треба розуміти, що журналісти зацікавлені у співпраці з PR-спеціалістами, їх контакти завжди доступні на сайтах, їх також не складно отримати в редакціях, - коментує Антон Теретишник. - Якщо Ви тільки починаєте вибудовувати PR-функцію у своїй компанії, то починайте формування медіа-листа з пріоритетних ЗМІ для вашого сегмента ринку. З базою ЗМІ потрібно працювати в поточному режимі, адже контакти журналістів постійно оновлюються, одні ЗМІ закриваються, але з’являються інші».
 
І що б це такого придумати
PR - це виробництво слонів із мух замовника.
Втім, іноді буває і навпаки…
Ігор Красновський
Щоб придумати хороший інформаційний привід, на думку Олени Дерев’янко, партнера Агентства PR-Service, віце-президента Української PR-Ліги, канд. екон. наук, потрібно передусім оцінити цільову аудиторію, проаналізувати інформаційні потреби ЗМІ і покреативити.
 
altІнформаційним приводом насамперед можуть стати цікаві бізнес-факти компанії: фінансові підсумки року (півріччя, кварталу); нова продукція/послуги; інвестиції, реконструкція, реструктуризація організації; нові призначення у керівництві; нові маркетингові програми; спонсорські проекти, участь у виставках, соціальних програмах, конкурсах.
 
Виходячи з інформаційного приводу, визначається інструмент комунікації: «Наприклад, якщо компанія отримала знакову професійну премію, то про це треба повідомити ЗМІ за допомогою прес-релізу, виставити новину на корпоративному сайті, в соціальних медіа і включити її в ньюзлеттер для клієнтів, - коментує Антон Теретишник. - Наприклад, якщо агрокомпанія робить акцент на відкритті нового виробництва і просуванні своєї нової продукції, то було б ефективно реалізувати програму заходів для різних ЦА: прес-тур для ЗМІ, круглий стіл за участі експертів і регуляторів ринку, соціальна акція з залученням співробітників компанії, клієнтів, друзів і партнерів».
 
Інтернет PR-у - друг
Інтернет - найбільше 
джерело інформації: на ньому можна знайти факти, 
що підтверджують що завгодно.
Олександр Циткін
Присутність компанії в Інтернеті сьогодні є життєво необхідною. Компанія, у якої в наші дні немає корпоративного сайту, викликає величезні сумніви з приводу її успішності. Сайт компанії має бути цікавим і підлаштовуватися під свою аудиторію. Фахівці, наприклад, не рекомендують об’єднувати на одному сайті різні торгові марки - у них різна аудиторія, а значить - мають бути різні сайти. Також не варто об’єднувати на одному сайті Інтернет-магазин і корпоративну інформацію. Як-то кажуть, кожному - своє. Витрати окупляться із вищою ефективністю.
 
На сайті не повинна бути викладена одна суцільна рекламна інформація, він має постійно оновлюватися, на ньому повинна бути можливість підписки на новини і т. д. Доступ до найбільш важливого і цікавого контенту можна обмежити. Наприклад, він може стати доступним після реєстрації. Це дасть вам можливість проаналізувати аудиторію, яка вами цікавиться.
 
Але найголовніше правило Інтернету - в ньому треба дружити. Обмін інформацією з іншими ресурсами, посилання на ваш контент, соц-мережі, блоги, спілкування на форумах і т. д. Це аж ніяк не марна робота, і до неї треба відноситися серйозно.
 
Якщо криза постукала в двері
Не така страшна криза, як її малюють.
Тата
Про кризові комунікації написано книги і знято фільми, тому дати вичерпну відповідь «що з цим робити?» одним абзацом неможливо. Кризи бувають різні: травми на виробництві, вбивства, загроза екології, масові звільнення тощо. Але деякі загальні рекомендації ми все ж спробуємо дати.
 
altОсновна порада - замовчувати кризову ситуацію не можна. Краще її правильно подати аудиторії. Навіть якщо ви захочете замовчати інформацію, в сучасному інформаційному суспільстві це однаково у 99 % випадків не вдасться. Відтак, краще відразу швидко і в повному обсязі висловити свою точку зору, а іноді, зі слів Антона Теретишника, треба і вибачитися. «Дуже важливо фахівцям мати систему відстеження усіх сигналів для того, щоб реагувати (або не реагувати) заздалегідь, - зазначає експерт, - а не в останній момент, коли журналісти з камерами вже стоять біля дверей головного офісу і просять коментарів».
 
Осягнути неосяжне
Найпростішим термометром успіху
може служити заздрість невдах.
Сальвадор Далі
Вимірювати PR - справа не вдячна. Виміряти його теоретично можна, але чи треба? У зарубіжних книгах серед рекомендованих способів вимірювання ефективності PR-у можна зустріти наступні: фокус-групи, дослідження клієнтів (customer surveys), соціологічне дослідження (opinion polls), аналіз преси (media analysis), аудит преси (media audit), зворотній зв’язок від клієнтів (customer feedback). Можна тільки уявляти собі у що це може обійтися. Вгативши купу грошей у виміри, можна залишитися без бюджету на основні PR-заходи.
 
В ідеалі, міркою ефективності PR-у є емоційний вимір - коли компанія/бізнес насправді відчуває поліпшення. Багато хто продовжує використовувати показники ROI, AVE, медіа-покриття, включаючи тональність повідомлення тощо (якщо ми говоримо про виміри в глобальному значенні). На рівні простих PR-заходів менеджер цілком може «порахувати» ефективність своєї роботи. Наприклад, кількість опублікованих прес-релізів, чисельність журналістів, які прийшли на прес-конференцію, враження керівників та запрошених журналістів від заходів і т. д.

Коментар
 
Олеся КОСPR-директор агрохолдингу KSG Agro
- Кому потрібен PR? На мою думку, перш за все публічному бізнесу. Бізнесу, в планах якого розвиток та розширення сфери діяльності. PR - це імідж компанії, а імідж - це не просто капітал, а довгострокові інвестиції у процвітання бізнесу. Бізнес - це також комунікація. І як один з аспектів успішного ведення бізнесу - це налагодження комунікації.
 
Часто буває, що PR плутають із маркетингом або намагаються їх взаємозамінити. Кваліфікований маркетолог може абсолютно не знатися та не розумітися на PR і не від того, що на думку інших він не достатньо фаховий, а причина в тому, що це абсолютно різні інструменти. Є бізнеси, яким варто зробити акцент на маркетингу, а PR для них не настільки важливий. Є варіанти протилежні. Тут велику роль відіграє стратегія компанії - якщо компанія розуміє, що від іміджу залежить багато важливих процесів її діяльності, що комунікації - це дуже важлива ланка її бізнесу, то ті компанії приділяють належну увагу PR-інструментам.
 
Від правильно побудованої PR-кампанії, якщо ми говоримо про публічні компанії, ціна акцій компанії може вирости і принести додаткові прибутки, а від неправильної чи взагалі відсутності будь-якої PR-кампанії бізнес може втратити гроші і позитивний імідж, який, до речі, важко і довго набувається. І потім вже ці втрати відчутні.
   

Опубліковано в журналі

№3(274) лютий 2014

Cхожі статті

«Зелений» тренд на службі агромаркетингу
Прогноз урожаю зернових культур
Вирощування і переробка слив: успішний досвід молодого садівництва
«Золотий» соняшник
Що таке додана вартість і з чим її «їдять»?
Ринок ріпаку: попит перевищує пропозицію
Мінеральні добрива – запорука високих урожаїв