Банер

Байєр Агромаркетинг: навчись продавати вигідно!

Діяльність в умовах ринкових методів господарювання різко загострює проблему організації збуту продовольчих товарів, у тому числі продукції сільськогосподарських підприємств. Рівень державного регулювання, щільність збутової мережі, комунікативні можливості партнерів стали робити усе більш помітний вплив на рівень задоволення сільгоспвиробника, конкурентоспроможність продукції, ефективність виробництва. Наразі оптимізація збутової діяльності — важливий резерв зміцнення позицій підприємства на ринку реалізації зерна.

 

Саме тому компанія Байєр у рамках спільного проекту з МФК та участі в ініціативі «Партнерство заради інновацій» доклали зусиль для створення навчальної програми, яка покликана покращити знання українських аграріїв у напрямі ефективного збуту їх продукції.

Метою нашої роботи є ефективний збут як основа підвищення прибутковості і фінансової стабільності аграрного підприємства. Об’єктом програми проекту є процес забезпечення інформаційної підтримки виробника та надання експертної оцінки щодо кращих умов реалізації готової продукції.

Для розробки програми ми залучили провідних фахівців та ринково аналітичні агенції, а розпочали свою роботу з простого, проте показового аналізу українського агробізнесу.

Це поняття можна розглядати як дві складових: «агро» — включає виробництво і всі його технологічні аспекти, та «бізнес» — торгівлю й економічні показники діяльності.

Якщо проаналізувати першу частину, то можна сказати, що технології виробництва зернових і олійних культур в Україні успішно розвиваються, і це виражається у збільшенні основного показника — урожайності. Динаміка середньої урожайності зернових і олійних культур за останніх 15 років показує приріст майже вдвічі. Таким чином, із виробництвом особливих проблем немає, і майже щороку встановлюються нові рекорди з обсягів валових зборів зернових та олійних культур.
 
Байєр Агромаркетинг — нове рішення від Байєр, що навчить продавати зерно з максимальною прибутковістю та забезпечить необхідними для цього інструментами.
 
Доступ до простої, зрозумілої та надійної ринкової інформації й аналітики для прийняття ефективних рішень про реалізацію

Що стосується бізнесової складової, то, на жаль, торгівля здійснюється не так ефективно. Це виражається у постійних суттєвих коливаннях показників рентабельності і загальній тенденції до їх зниження. Динаміка зміни середньої рентабельності галузі рослинництва за 15 років показує, що показник коливався у межах від 8% до 42% і поступово знижується. В цілому ж, за результатами 2015 року, отримано приблизно таку ж ефективність, як і 15 років тому. Отже, підвищення ефективності торгівлі розглядається сьогодні як один з основних напрямів подальшого розвитку вітчизняного агробізнесу.

Байєр Агромаркетинг — нове рішення від Байєр, що навчить продавати зерно з максимальною прибутковістю та забезпечить необхідними для цього інструментами:

  • доступ до простої, зрозумілої та надійної ринкової інформації й аналітики для прийняття ефективних рішень про реалізацію
  • навчання з ринкового аналізу, кращих практик і стратегій збуту продукції від провідних спеціалістів.
 
На другому етапі завданням проекту був пошук шляхів підвищення прибутковості. Вирішувати це питання ми плануємо разом із нашими сільгоспвиробниками на живих зустрічах-семінарах.

Основною метою їх буде аналіз, де і чому шановні аграрії не дотримують прибуток при реалізації своєї продукції, та розуміння основних способів отримання кращої ціни і засоби, які для цього необхідні. Структурно наш семінар буде складатись із двох 
модулів:

1. Перший буде присвячений аналізу основних стратегій збуту агропродукції та виявленню шляхів підвищення їх ефективності;

2. У рамках другого модулю ми будемо презентувати новий інформаційний продукт «Байєр Агромаркетинг», який зможе допомогти користувачам цього сервісу бути в курсі ринкових подій і планувати реалізацію продукції за найкращою ціною.

Також у рамках семінару передбачені виступи наших гостей, представників від компаній переробників і зернотрейдерів, вони поділяться інформацією щодо особливостей закупівель агропродукції та організації торгівлі, а також розкажуть своє бачення ефективної співпраці із сільгоспвиробниками. Крім того, програма семінару передбачає проведення кількох бліц-опитувань по ходу доповідей, щоб підтвердити, а, можливо, і спростувати попередні висновки з проблем збуту.

Говорячи про прибутковість агропідприємства, ми всі розуміємо, що її підвищення можливе двома основними шляхами. Перш за все йдеться про зниження собівартості продукції за рахунок підвищення урожайності або зниження виробничих витрат.

Як уже зазначалося вище, в цьому питанні українські аграрії досягли неабиякого успіху і при вимушеній постійній економії коштів досягають збільшення продуктивності. Але є й інший шлях — це підвищення ефективності збуту, тобто отримання кращої ціни за свій товар.

От із реалізацією є певні складнощі, які вже були озвучені. Тут слід зазначити, що для того щоб отримати найвищу ціну за свою продукцію, необхідно знати, коли і кому її найкраще продати. Відповідно, для здійснення ефективного збуту потрібні всього дві складові: по-перше, це постійний і всебічний аналіз ринкової ситуації і, по-друге, організація так званого диверсифікованого збуту, тобто можливості поставляти товар на різних базисах.

Компанія Байєр разом із партнерами пропонує один із шляхів вирішення цієї проблеми та запускає інформаційний онлайн ресурс «Байєр Агромаркетинг», який об’єднає у собі три основних напрями діяльності, що дозволять організувати ефективний збут.

1. Вивчення внутрішнього та світового попиту на сільгоспкультури та розробка оптимальної структури виробництва, фокус на тих культурах, на які буде найвища ціна.

2. Здійснення моніторингу актуальної цінової інформації на регіональному та глобальному рівнях.

3. Безперервний моніторинг і аналіз ситуації на всіх базисах, що допоможе визначити оптимальний період реалізації та короткострокову тенденцію.

Таким чином, «Байер Агромаркетинг» — це єдиний інформаційний онлайн ресурс, на якому у зручному для користування вигляді надається максимально необхідна кількість ринкової інформації, щоб організовувати ефективний збут сільгосппродукції. Крім того, проектом передбачений цикл тренінгів у більшості регіонів України, де детальніше будуть розглянуті питання прогнозування ринкової ситуації, планування ефективного збуту та користування комплексною ринковою інформацією.

2017 року планується проведення близько 20 навчальних конференцій з Агромаркетингу у майже всіх великих містах країни. Стежте за оновленнями на нашому сайті та шукайте інформацію у відкритих джерелах.
   

Опубліковано в журналі

№8(351) квітень 2017

Cхожі статті

Нове страхування убезпечить від погодних ризиків
Агрокредитування: новий погляд, нові підходи
Інвестиції як засіб розвитку
«Вексель під 1%»: дешевші гроші для невеликих господарств
Кредит чи лізинг?
Лізинг у поміч!
Що може запропонувати ЄБРР середньому і малому аграрію в Україні?