Банер

Новий номер

№14(357) липень 2017



	 

	Жнива: фініш та старт

	купити електронну версію:

	  
Архів номерів
Передплата

Основні рубрики

 


 



Агентство Промышленных Новостей

Барт Інжма: «Я впевнений, що Україна має багато можливостей»

Дмитро СІРИЙ
спеціально для "Агробізнес Сьогодні"
На початку грудня до України завітав Барт Інжма — старший віце-президент напряму глобального розвитку банківської системи для сільської місцевості Rabobank Group, який розповів про тенденції світового АПК і окреслив завдання, які світ ставить сьогодні перед сільгоспвиробниками.

 

Rabobank Group — лідер фінансування агробізнесу на своїй батьківщині, в Нідерландах, і, водночас, потужний гравець на світовому ринку. До України Барт Інжма приїхав на спеціальне запрошення компанії «Сингента».

«Головне завдання моєї команди — допомогти українським сільгоспвиробникам керувати фінансовими ризиками, отримати доступ до вигідного і зрозумілого фінансування, розібратися у глобальних тенденціях агробізнесу та розвиватись відповідно них. Зробити це без перейняття передового світового досвіду неможливо, — підкреслює керівник відділу з розвитку бізнесу ТОВ «Сингента» в Україні Хелен Фейрлемб. — Тому ми постійно шукаємо провідних експертів, які можуть поділитися своїм досвідом з українськими аграріями. Барт Інжма прийняв наше запрошення і завітав до Києва. Ця людина, яка почала свою кар’єру простим голландським фермером, добре розуміє суть і велику роль сільського господарства, потреби агровиробників і має величезне бажання працювати для них».

Нідерландський банк 
зі світовим ім'ям
«Я працюю у Rabobank Group, головною метою якого є фінансування всіх ланок агробізнесу, — розповідає Барт Інжма. — Наша стратегія — це не тільки надання фінансових послуг, а й розуміння того, як наші клієнти ведуть свій бізнес. Адже лише тоді ми можемо надавати їм професійний досвід і будувати співробітництво на довготривалій основі». Rabobank займає 85% ринку і є лідером у фінансуванні сільгосппідприємств та сільських громад у Нідерландах. Але його діяльність не обмежується батьківщиною. «Наші банки та дочірні підприємства фінансують сільгоспвиробників Австралії, Бразилії, Індонезії, Китайської Народної Республіки, Нової Зеландії, США, Туреччини та Чилі, — звертає увагу старший віце-президент напряму глобального розвитку банківської системи для сільської місцевості Rabobank Group. — Наші активи в агробізнесі оцінюються у 100 млрд євро, а на балансі банку зараз 650 млрд євро».

Виклик агробізнесу
В сучасному світі роль агробізнесу набуває особливо великого значення, адже в найближчій перспективі населення Землі зросте до 8-9 млрд. Тому питання забезпечення їжею усіх людей є дуже важливим. «Зараз у світі площі, придатні до ведення сільського господарства, скорочуються. Виходом у цій ситуації є подвоєння ефективності виробництва агробізнесу: на менших площах ми повинні навчитись вирощувати більші врожаї, — відзначає Барт Інжма. — Водночас, зменшується і кількість фермерів, адже часто, виробляючи продукти харчування, вони зіштовхуються з великими виробничими ризиками і конкуренцією з боку інших агробізнесів, крім того, далеко не завжди мають належну рентабельність. В цих умовах Rabobank Group, а також такі компанії, як Syngenta мають передбачити, чи збережеться ця тенденція у майбутньому. Ми повинні діяти більш розумно, завдяки чому відкриються нові можливості».

Підвищити рентабельність
Світ змінюється дуже швидко. Зі слів закордонного експерта, з одного боку, ми спостерігаємо консолідацію сільгоспвиробників і трейдерів, з іншого — зниження попиту на їхню продукцію. Водночас, на ринок активно виходять нові ідеї, стартапи, які подекуди вносять корективи до сформованих великими компаніями груп цінних продуктів. В цих умовах кожен гравець на ринку має переосмислити планування своєї подальшої стратегії. Яскравим прикладом є шлях продукту від виробника до кінцевого споживача. Так, за традиційної ланки, яка передбачає залучення посередників, від виробника до кінцевого споживача продукт надходить повільно, адже робить на своєму шляху багато зупинок. Більше того, така схема реалізації обмежує прибуток виробника. «Організація Hello Fresh (детальніше на сайті) змінила це: продукт потрапляє до кінцевого споживача напряму від виробника. Така схема є привабливою для споживачів, адже вони швидше отримують продукт, який, до того ж, є більш свіжим і має вищу якість. Щоправда, такі продукти є трохи дорожчими, але кінцевий споживач готовий доплатити за оперативність і якість, — наголошує Барт Інжма. — Мета таких змін — отримання більшого прибутку виробником. Ця схема є загрозою для роботи традиційного ринку, адже якщо виробник запросить до партнерства Інтернет-компанію, то це внесе зміни у весь ланцюг. Варто зазначити, що це працює у країнах із достатнім або надмірним виробництвом агропродукції, у країнах, де населення збільшується, а достатньої кількості продуктів харчування бракує — ця програма не дієва».

Великі можливості 
і багато завдань
Під час свого візиту до України експерт Rabobank відвідав кілька господарств у Київській та Житомирській областях. Своїми враженнями він поділився під час зустрічі: «Найбільше мені сподобалася відкритість людей, — говорить Барт Інжма. — Я впевнений у тому, що Україна має великі можливості, проте, щоб реалізувати цей потенціал, потрібно провести багато роботи. Перш за все в політико-економічній площині, зокрема, вдосконалити законодавство аграрного сектору з тим, щоб воно допомагало сільгоспвиробникам та сприяло їхньому розвитку. Уже зроблено багато: є позитивні зміни в економіці, і якщо економічна ситуація поліпшуватиметься й надалі, то інвестори зацікавляться українським ринком».

Вітчизняна економіка належить до тих, що розвивається, — це непростий клімат для діяльності та розвитку бізнесу. Закордонний експерт радить учасникам аграрного ринку України будувати модель ведення бізнесу, орієнтуючись на кілька важливих моментів: «Будуючи модель ведення бізнесу в умовах України, учасники аграрного ринку мають мінімізувати свої ризики (як місцеві, так і в моделі ведення бізнесу), грамотно розділяти та створювати й розвивати професійний ланцюг постачання виробник-кінцевий споживач». При цьому важливо добре розуміти всі його складові, — наголошує Барт Інжма. — Я розумію ситуацію в Україні, але не хочу оглядатися назад: я дивлюсь у майбутнє і бачу там багато можливостей».
   

Опубліковано в журналі

№1-2(344-345) січень 2017

Cхожі статті

Якісний сервіс і партнерська допомога — це про Nufarm
Прості комплексні рішення для передпосівних проблем
Андрій Гордійчук: «Наш економічний рух уже не спинити»
Ця універсальна і популярна соя
На три кроки попереду інших
Всі технології - в одному Домі
Клеффманн: Україна – це гаряча точка розвитку аграрної промисловості