Сьогодні група компаній «Штефес» добре відома в Україні. Засоби захисту рослин, що виробляє і реалізовує «Штефес», дали змогу тисячам українських аграріїв зберегти й зібрати мільйонні врожаї, примножити свої статки. Популярності компанії сприяла не лише якість її продуктів, а й наполегливість, далекоглядність і харизма її засновника Герберта Штефеса, який у буремному 1993 році провів досліди новітніх ЗЗР і зареєстрував їх в Україні. Згодом із його легкої руки 1997 року в Ліхтенштейні було створено виробничу компанію ДДЕ ФАРМ АГ, яка наразі входить до складу групи компаній «Штефес» і провадить розроблення та виробництво пестицидів під брендом STEFES.
З нагоди 25-річчя ДДЕ ФАРМ АГ ми спілкуємося з Валентиною Потаповою, яка 2007 року очолила групу компаній «Штефес» і нині веде далі справу життя Герберта Штефеса.
Ваша компанія на ринку вже майже 30 років. З чого все починалося? Який шлях пройшла компанія за ці роки?
Що таке сьогодні «Штефес» (структура, cпектр діяльності, продуктова лінійка, послуги тощо)?
Наразі «Штефес» — один із визнаних лідерів аграрного ринку. Стати лідером — дуже складно, бути їм — ще складніше. У чому ж секрет успішності компанії?
Агрономічний супровід наших продуктів — це дуже важливий момент у роботі «Штефеса». Ми завжди свої консультації ґрунтуємо, наприклад, не за даними метеостанцій, а безпосередньо побувавши в полі. Наші агрономи й технічні консультанти буквально проходять поле по діагоналі, щоб усе оглянути й проаналізувати, надати правильні та дієві рекомендації, час від часу навіть ексклюзивні.
А ще ми дуже відповідальні й ніколи не підводимо клієнтів. Що обіцяли, під що підписалися — завжди виконуємо вчасно і так, як треба. І це наші партнери та клієнти дуже цінують…
Про бізнес «Штефес». Які наразі справи? Які результати? Як пандемія COVID-19 і спричинений нею карантин вплинув на бізнес компанії? Оцінка сезону…
Як ви оцінюєте український ринок ЗЗР. Які тенденції на сьогодні панують, як цей ринок розвиватиметься найближчими роками. Ваші прогнози, розрахунки, передбачення… Що сьогодні заважає розвитку бізнесу?
Я думаю, що за таких умов збільшиться частка генериків, бо холдинги через бюрократичні причини не зможуть швидко реагувати на зміну ринку. У виграші будуть ті компанії, що працюють давно й мають налагоджену систему логістики. Оскільки нині за умов пандемії не всі діючі речовини можна купити й отримати вчасно, тому перевагу надаватимуть тим виробникам, які давно працюють на ринку й мають тісні партнерські зв’язки з постачальниками. Я вважаю так: якщо буде дефіцит, то насамперед постраждають виробники оригінальних препаратів. Але й значного росту продажів у компаній-генериків ми не очікуємо. Наприклад, для сезону 2022 року на сьогодні ми вже продали на 10% більше ЗЗР, ніж попереднього року. Але сезон триває… Ми дотримуємося принципу: хто рано встає, тому Бог дає. Тому замовили все вчасно, отримали замовлення й отримуємо та реалізовуємо продукти своїм клієнтам заздалегідь.
«Кадри вирішують усе». Як формується команда, як вдається за нинішнього кадрового дефіциту находити справжніх фахівців?
Про стратегію компанії: на яких напрямах бізнесу акцентуєте сьогодні (ЗЗР, можливо, біозахист, зацифровування тощо). Бізнес-пріоритети компанії. Плани на перспективу — нові продукти, програми, бізнес-стратегії тощо. Чи буде «Штефес» змінювати організацію продажів своєї продукції?
«Штефес» — соціально-відповідальна компанія. Що це означає для компанії?
Історія успіху з Ліхтенштейну
ДДЕ ФАРМ АГ зарекомендувала себе як респектабельний постачальник, особливо на висхідному ринку агрохімікатів в Україні. З 1 січня 2007 року Герберт Штефес пішов на заслужену пенсію й передав керівництво компанією своїй давній помічниці — пані доктору Валентині Потаповій. Під її керівництвом ДДЕ ФАРМ АГ і далі активно зростає, тому сьогодні оборот обчислюється двозначним числом мільйонів. Крім того, було відточено профіль компанії.
Сьогодні ДДЕ ФАРМ АГ сприймається як інноваційна, орієнтована на майбутнє та клієнтів компанія, що забезпечує успіх сільгоспвиробників у підвищенні якості та врожайності. Керівництво, співробітники та клієнти ДДЕ ФАРМ АГ відзначать розвиток і 25-річчя компанії святкуванням у Мальбуні.
Я дуже щаслива людина. В мене чудова родина — чоловік, син. І з чоловіком, і з сином разом працюємо. Маю невістку (займається мистецтвом) та онука, який дуже полюбляє жуків і рослини, але у свої чотири роки ще не визначився чи буде ентомологом, чи гербологом. Сестра також працює в компанії, провадить реєстрацію продуктів. Як бачите, «Штефес» — це точно сімейна компанія.
Я маю улюблену роботу, від якої не втомлююсь. Люблю подорожувати, багато країн об’їздила (здебільшого, звісно, у справах). Хочу побувати в Єгипті, бо досі не бачила Червоного моря, та планую відвідати Америку. Добре, що сьогодні завдяки сучасним технологіям можна працювати з будь-якої точки світу.
Для підтримання фізичної форми займаюся спортом — лижі, плавання.