Сьогодні на ринку України представлено моделі тракторів багатьох світових виробників. З тим далеко не всі компанії виробляють так звані трактори високої потужності, тобто, машини, двигуни яких спроможні видавати понад 350–360 к. с. Донедавна потреба у високопотужних тракторах в Україні була доволі скромною, тому що в галузі використовували причіпні агрегати з малими й середніми показниками робочої ширини. Нині ситуація різко змінилася, і на перший план виходить продуктивність роботи. Ось тут і знадобляться трактори високої потужності.
Розглядаємо кілька моделей найбільш багатофункціонального сегмента тракторів, які пропонує український ринок.
На вітчизняних агропромислових виставках останніх двох-трьох років стабільно привертає до себе увагу новий потужний трактор українського виробництва.
Біодизель — пальне, виготовлене з ріпаку, — є ефективним для важкої техніки й сприятливим для довкілля. Деякі фермерські господарства вирішують виробляти його для своїх власних потреб.
Попри те, що у садівництві досі широко застосовується ручна праця, галузь впевнено рухається до максимальної механізації. Підраховано, що понад 80% технологічних операцій у садах та виноградниках можна виконувати за допомогою техніки. Для цього необхідно обрати ефективний енергозасіб — трактор і використовувати машину з максимально можливою кількістю агрегатів.
Потужність традиційного фермерського трактора починається з машин типу МТЗ-80 включно до моделей із двигунами по 130–140 к. с. Під ці трактори «заточено» широкий спектр причіпних і навісних агрегатів, окрім цього, вони відмінно себе показують у підсобних роботах. Проте поступово зростає популярність потужніших і більш універсальних моделей — від 160 до 200 к. с., котрі виступають як у ролі основного трактора в невеликих господарствах, так і широко використовуються у великих агрокомпаніях для виконання специфічних робіт.
На виставці Agritehnica-2019 було представлено низку інноваційних моделей тракторів із електричним та електрично-дизельним приводом.
Деякі відомі й новітні машинобудівні компанії, вітчизняні й зарубіжні, почали дедалі активніше пропонувати трактори на електричній тязі. Їхня ціна вже дорівнює вартості дизельних машин, а ємність акумуляторів дозволяє працювати невпинно повний робочий день.
Гібрид вантажівки, джипа й трактора, так би мовити, три в одному — давня мрія багатьох фермерів і взагалі тих, хто працює у сільській місцевості. Така техніка вже є на ринку, хоча ще не стала масовою і популярною. Тракторомобілі використовуються також як локомобілі (генератори енергії) на лісозаготівлі або у полі на току.
Нині в Україні створено десятки нових виробництв, які займаються технікою для аграріїв. Серед них уже працюють нові підприємства, які виготовляють трактори. Це, зокрема, завод «Агромашінвест», який представляє на ринку лінійку тракторів «Фармер» (Farmer).