Ми чуємо, що фермерам важко конкурувати з агрохолдингами. В останніх — широкозахватна агротехніка, імпортне насіння, чудові засоби захисту рослин він шкідників… А куди діватися аграрію, якщо в нього є лише кілька гектарів та беушний трактор?
Серед усіх сфер вітчизняної економіки агробізнес, попри інвестиційну привабливість, що постійно зростає, залишається також і одним із найбільш ризикованих видів господарської діяльності, що зумовлено непередбачуваним впливом як погодно-кліматичних, так і ринкових чинників. Все це вимагає об’єктивну потребу в агроаудиті для оцінки ефективності бізнесу і пошуку його слабких сторін.
Валентина ЛАНОВЕНКОпрезидент Академії
Органічного Садівництва Ekogarden
власник органічного розсадника родини Лановенко
В Україні хороші ґрунтово-кліматичні умови для вирощування плодово-ягідних культур (44% території займають чорноземи). Інтенсивне садівництво — це один із напрямів сільськогосподарської діяльності, який дозволяє на невеликих площах (2–10 га) отримувати значну кількість плодів — у середньому 45 т яблук/груш з 1 га.
Валентина ЛАНОВЕНКОрозсадник родини Лановенко
президент Академії Органічного Садівництва Ekogarden
За останні роки кількість інвестицій у садівництво постійно зростає. Висока продуктивність плодових насаджень забезпечується використанням якісного посадкового матеріалу, системами опори, краплинного зрошення та протиградовими сітками; оптимальним загущенням дерев на карликових підщепах (3–5 тис. на 1 га).
Федір ВЕРХОВЦЕВ, спеціально для "АС"
Аграрний бізнес — справа вигідна і перспективна. Бізнес цей вимагає професійного підходу і регулярних фінансових витрат: на придбання техніки, насіння, добрив та ЗЗР. Як-то кажуть, «овес нині дорогий», тому в цій сфері обертається так багато ділків-виробників кон­трафактних товарів. Вони нюхом чують «навар», не соромлячись у засобах його отримання.
Дмитро ПОТАНІНканд. с.-г. наук
Н. С. ЧЕРВАТЮК
спеціально для "АС"
Сучасне сільське господарство, попри всі свої особливості, перетворюється на галузь чіткого й контрольованого виробництва продукції. Як і решта виробничих комплексів, воно дає продукцію і має свої потокові лінії. Для забезпечення всього виробничого процесу, як і в інших галузях, на початку необхідно підібрати правильний алгоритм створення товару, знайти шляхи його реалізації і, нарешті, обґрунтувати можливість залучення додаткових коштів для розширення виробництва. Для цього зазвичай створюють бізнес-плани.
Л. Ю. КУЧЕРканд. економ. наук, ст. наук.
співроб., доцент кафедри економіки підприємства
Харківського НАУ ім. В. В. Докучаєва
У рамках «Українського соєвого конгресу», що відбувся 25 лютого 2016 року в м. Київ, зазначено, що зростання інте­ресу вітчизняних аграріїв до сої продиктоване привабливими цінами та високим попитом на зерно цієї культури і продукти її переробки на світовому ринку. У 2015 році посівні площі під соєю сягнули рекордної позначки — 2,1 млн га, що на 17% більше показника ­2014-го.
Кермо керівника - Вівторок, 09 лютого 2016 15:18

Земля і… люди?

Григорій МЕРЕФ’ЯНСЬКИЙ, Ігор ПЕТРЕНКО
спеціально для "АС"
Аграрний бізнес ще не досить розвинений як щодо менеджменту, так і кадрових технологій. Де знайти кваліфікованих працівників, як мотивувати персонал для отримання прибутків і створити дієздатну команду… Відповіді на ці та інші гострі питання щодо людей, які працюють у сільському господарстві, фахівці шукали на Аграрній HR-конференції.
Ігор ПЕТРЕНКО, спеціально для "АС"
Великі українські аграрні господарства потерпають від різноманітного шахрайства — причому найчастіше з боку своїх же співробітників. Крадіжки запчастин до сільгосптехніки можуть сягати 70%, паливно-мастильних матеріалів, ветеринарних препаратів та кормових добавок — до 40%! Бідою великих підприємств є завищення менеджерами закупівельних цін, маніпуляції з якістю аграрної продукції, фальсифікація результатів лабораторних тестувань, махінації із зерном. Через це втрачається від 5% до 12% доходу підприємства. З яких причин таке відбувається і як запобігати злочинам?
Наталка ГРИЦАК, спеціально для "АС"
Мотивація персоналу — доволі модне словосполучення. Нині вона існує на кожному підприємстві — премії, доплати, офісні обіди для персоналу, конкурси типу «Кращий працівник місяця» і т.д. Проте, як це не дивно, компанії витрачають кошти, догоджають, а люди краще працювати не починають. Чому так? В чому збій? Може, ота вся мотивація — то дурниці, і вона насправді не працює? — Ні. Вона працює, до того ж, пречудово, але за однієї умови — якщо вона правильно побудована і відповідає потребам саме вашої компанії.

Наші видання

Please publish modules in offcanvas position.